Schrijven voor papier

Als je écht aandacht wilt voor je boodschap, dan is papier nog steeds een heel sterk middel. Ingenieursbureau ABT publiceert daarom nog altijd twee keer per jaar een magazine over hun projecten en ontwikkelingen.  Eind 2018 heeft Ongewikkeld zowel voor het reguliere magazine als voor een uitgave ter ere van het 65-jarig bestaan alle teksten […]

Read More →
Grondvesten

Met Ongewikkeld ga ik de ongekende mentale weerbaarheid van Groningers in het aardbevingsgebied onder woorden brengen. Aan de hand van persoonlijke portretten. Helaas bieden de vooruitzichten voor 2019 nog maar weinig hoop op verbetering van de situatie. Toch ga ik op zoek naar een optimistisch geluid, want ondanks alles houden de Groningers stand. Ik heb […]

Read More →
Flinc verhaal en taal ontwikkeling

Flinc is in juli 2018 gestart als detacheerder van young professionals. De twee ondernemers die het bedrijf hebben opgezet waren daarvoor onder de naam Zync in te huren als HR-managers. Ik ben in een vroegtijdig stadium aangehaakt om hun onderscheidend vermogen om te zetten naar een sterk verhaal. Met dat als basis heb ik alle […]

Read More →
Technische hoogstandjes ABT

Ingenieursbureau ABT uit Velp voorziet de wereld van iconische hoogstandjes in binnen- en buitenland. Hun toewijding en passie druipen van de gebouwen af, maar erover vertellen is een ander verhaal. Een voor Ongewikkeld in het leven geroepen klus om het technische tot leven te brengen. Of het nu gaat om uitkijktorens of het droogdok van […]

Read More →
Here’s to my yesterday

In 2017 ben ik van juli tot eind november op reis geweest naar Australië, Nieuw-Zeeland, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja. Een ervaring die me de kans bood om te breken met alle vastigheden en even volop te leven. Gedurende de reis kwam ik tot het inzicht dat ik op de goede weg ben. Het idee […]

Read More →
Contentmarketing bij Nuvema

Tussen 2015 en 2017 was ik ruim twee jaar werkzaam bij Nuvema uitvaartverzekeraar. Ik werd aangenomen als content marketeer en kreeg de opdracht om een contentstrategie uit te werken en uit te voeren. Tot die tijd had Nuvema onder andere met de cartoon ‘Doodgewoon’ al een start gemaakt met contentmarketing, maar er zat geen overkoepelende […]

Read More →
Euromaster how-to

In opdracht van Euromaster ontwikkelden we een concept voor meerdere video’s die uitleggen hoe bijvoorbeeld olie ververst kan worden. Door duidelijke beelden en goede branding boort Euromaster op deze manier via zoekopdrachten een nieuwe doelgroep aan.

Read More →
Hobbithuis voor Hornbach

Klusprojecten vastleggen voor Hornbach was een opdracht naar mijn hart. Prachtige verhalen en bijzondere creaties lenen zich uitstekend voor video’s als deze. Een mooi voorbeeld van hoe je verhalen kunt koppelen aan je merk!

Read More →
Werken bij bol.com

Bol.com is uitgegroeid tot een grote werkgever maar de werkvloer was eigenlijk nooit goed in beeld gebracht. Aan mij de taak om dit op een manier te doen die bij bol.com past en waar mogelijke sollicitanten enthousiast van zouden worden. Dit concept werd toegepast op verschillend afdelingen van bol.com en moest eenheid uitstralen.    

Read More →
KNGF Geleidehonden

In opdracht van KNGF Geleidehonden produceerde ik namens contentmarketingbureau LVB een serie video’s over wat er bij hun organisatie komt kijken. We kwamen samen tot de scripts waarna ik zelfstandig filmde, monteerde en de video’s optimaliseerde voor YouTube.

Read More →