Juist nu even niet
Zo zijn we ineens 12 weken intelligente lockdown verder. Online houden we elkaar zakelijk en privé continue op de hoogte, zodat er zo min mogelijk stilvalt. Maar waar fysieke bezigheden normaal gesproken een soort afbakening vormen, gebeurt online alles tegelijk met evenveel urgentie. De ademruimte die we offline tussendoor automatisch hebben, moeten we in een digitale samenleving bewust pakken.
Aan de oppervlakte
Raad met overdaad
Binnen deze context kan ik me voorstellen dat je je als bedrijf even geen raad weet met wat je nog toe kunt voegen aan de overdaad aan online communicatie en informatie. Natuurlijk kun je altijd viral gaan met een overdonderende campagne, heb je misschien een onderscheidend nieuw concept of ben je gebonden aan online promotie. Maar móét je je erin mengen?
‘Je kunt je tijd en aandacht ook duurzaam inzetten’
Ik zou zeggen: juist nu even niet. De kans dat je marketingreuzen aftroeft in de strijd om aandacht van je doelgroep is onder deze omstandigheden gewoon erg klein. Je kunt je tijd, aandacht en investeringen ook duurzaam inzetten. Jouw bestaansrecht als bedrijf bewijst zich op de lange termijn en daar kun je op anticiperen met een doordachte online thuisbasis. Want zodra je doelgroep zich weer begint te roeren doelgroep wil je je zaken toch op orde hebben?