Bedrijfsverhaal

Het bedrijfsverhaal vertelt op karaktervolle wijze wie je bent en wat je doet als bedrijf. Dit verhaal staat aan de basis van je webrecept, waarmee je je stek op het web creëert. Aan de hand van het herhaalrecept breng je het bedrijfsverhaal structureel bij je doelgroep onder de aandacht.
communicatiebureau-groningen
‘Met het juiste verhaal
creëer je je stek op
het web’

Bedrijfsverhaal delen

Het webrecept van Ongewikkeld zorgt voor een gezonde webstek, die nog altijd het epicentrum van online communicatie vormt. Zodra die basis goed staat, kun je via kanalen zoals Google, Facebook, LinkedIn en e-mail relevant verkeer naar je webstek trekken. Met het herhaalrecept doe je dat structureel en doordacht, zodat je bij je doelgroep op de radar komt en blijft.

Herhaalrecept

Het herhaalrecept slaat de brug tussen wat je als bedrijf te vertellen hebt en wat je doelgroep wil horen. Dat gaat niet altijd direct over je product of dienst, maar vanuit je expertise kun je wel interessante of inspirerende informatie delen. Het ‘klassieke’ content marketing dus.

Thema

Het herhaalrecept begint bij een centraal thema. Dit thema sluit aan op wat je als bedrijf doet, maar ook op de belevingswereld van je doelgroep. Je komt tot een thema door te kijken waar je als bedrijf gepassioneerd over kunt vertellen. Door je in te leven in je doelgroep en zoekwoorden te analyseren, achterhaal je waar jullie elkaar kunnen vinden.

Onderwerpen

Onder een centraal thema vallen altijd een aantal deelonderwerpen. Je wilt namelijk niet constant hetzelfde vertellen. Voorwaarde is wel dat alle onderwerpen in het herhaalrecept bijdragen aan hetzelfde doel. Per onderwerp bepaal je de meest aansprekende invalshoek, zodat je doelgroep betrokken blijft en een band opbouwt met je bedrijf.

Aanpak

Informatie kan op allerlei manieren en via vele kanalen verspreid worden. Zodra je weet wat je als bedrijf wilt gaan vertellen, bepaal je hoe je dat het beste kunt doen en via welke weg. Dat is afhankelijk van onder meer je doelgroep, budget en doel. Per boodschap kijk je wat de beste aanpak is en hoe zich dat verhoudt tot de rest van het herhaalrecept.

Agenda

Om structureel bij je doelgroep onder de aandacht te blijven, moet je informatie met een bepaalde regelmaat delen. Dat kan dagelijks, wekelijks of maandelijks zijn. Dit werk je uit in een agenda voor een bepaalde periode. Zo creëer je duidelijkheid, houd je vast aan je koers en waarborgt het herhaalrecept je online aanwezigheid.

Hulp bij je bedrijfsverhaal

Starten met het onder de aandacht brengen van je bedrijfsverhaal? Ongewikkeld helpt je graag op weg! Neem hieronder contact op of bel gerust op 06-12446922.