‘Een merk op- en uitbouwen
is een kwestie van consistent
je verhaal uitdragen’

Herhaalrecept

Zodra een merk ‘staat’ is het tijd om het bedachtzaam uit te bouwen. De webstek vormt het epicentrum waar alle online marketingactiviteiten naartoe leiden. Dat kan op verschillende manieren maar Ongewikkeld stelt altijd één voorwaarde: het moet aansluiten op het bedrijfsverhaal.

Webstek onderhouden

Het webrecept legt de basis voor een vitale webstek. De online wereld draait ondertussen zo snel door, dat nieuwe websites alweer ingehaald zijn door de realiteit. Bovendien is je bedrijf altijd in beweging. Daarom moet de basis goed onderhouden worden.

Een belangrijk onderdeel van online marketing is SEO. Op die manier trekt je webstek bezoekers op basis van hun online zoekgedrag. Zoekmachines bepalen je positie in de zoekresultaten echter op een reputatie die je moet opbouwen met meerdere relevante pagina’s. Met het herhaalrecept ondervang je dat.

Contentmarketing

Het herhaalrecept van Ongewikkeld is gestoeld op de principes van contentmarketing. Het idee: je biedt als merk informatie aan op het snijvlak van jouw expertise en de interesse van de doelgroep.

Ongewikkeld hanteert deze aanpak omdat het een duurzame manier is van online marketing. Je bouwt een blijvende bron aan informatie op, waarmee je op termijn je merk uitbouwt. Het draagt namelijk aan SEO maar als bedrijf kun je er ook middelen zoals blogs, social media, nieuwsbrieven op loslaten.

Thema

Het herhaalrecept begint bij een centraal thema. Dit thema sluit aan op wat je als bedrijf doet, maar ook op de belevingswereld van je doelgroep. Je komt tot een thema door te kijken waar je als bedrijf gepassioneerd over kunt vertellen. Door je in te leven in je doelgroep en zoekwoorden te analyseren, achterhaal je waar jullie elkaar kunnen vinden.

Onderwerpen

Onder een centraal thema vallen altijd een aantal deelonderwerpen. Je wilt namelijk niet constant hetzelfde vertellen. Voorwaarde is wel dat alle onderwerpen in het herhaalrecept bijdragen aan hetzelfde doel. Per onderwerp bepaal je de meest aansprekende invalshoek, zodat je doelgroep betrokken blijft en een band opbouwt met je bedrijf.

Aanpak

Informatie kan op allerlei manieren en via vele kanalen verspreid worden. Zodra je weet wat je als bedrijf wilt gaan vertellen, bepaal je hoe je dat het beste kunt doen en via welke weg. Dat is afhankelijk van onder meer je doelgroep, budget en doel. Per boodschap kijk je wat de beste aanpak is en hoe zich dat verhoudt tot de rest van het herhaalrecept.

Agenda

Om structureel bij je doelgroep onder de aandacht te blijven, moet je informatie met een bepaalde regelmaat delen. Dat kan dagelijks, wekelijks of maandelijks zijn. Dit werk je uit in een agenda voor een bepaalde periode. Zo creëer je duidelijkheid, houd je vast aan je koers en waarborgt het herhaalrecept je online aanwezigheid.

Herhaalrecept uitschrijven

Een herhaalrecept van Ongewikkeld wordt op maat uitgeschreven. Er bestaat namelijk geen blauwdruk voor een contentstrategie. Natuurlijk speelt het budget een rol, maar ook de informatiebehoefte verschilt per doelgroep. Hoe groot of klein het herhaalrecept ook is; er moet een duidelijk plan achter zitten. 

Contact

Aan de slag met het herhaalrecept? Verstuur hieronder een bericht of bel 06 -12446922!