‘Elk ventieltje, schroefje
of moertje door de vingers’

TSO Fietsen

  • Oud en vertrouwd
  • Verpersoonlijking van de winkel
  • Lokale online vindbaarheid
  • Winkelbezoek als doel
  • Herkenbare webshop en winkel

Tweewieler Service Oosterhoogebrug heeft in 40 jaar tijd een goede naam opgebouwd in Groningen. Toch was dat niet erg duidelijk terug te zien op hun webstek. Reden voor Ongewikkeld om een webrecept uit te werken, waarin het verhaal van TSO Fietsen beter naar voren komt. 

Historie

Een belangrijk onderdeel van TSO is hun historie. Ooit ontstaan als Tweewieler Sloperij Oosterhoogebrug, maar inmiddels een volwaardige fietsenzaak met een trouwe klantenkring. Die wordt in de winkel hartelijk ontvangen terwijl de begroeting online wat zakelijk was. Bovendien deed hun positie op Google geen recht aan het marktaandeel dat ze hebben in Groningen.

Context

De bestaande webstek kon vanwege de koppeling met de webshop en het kassasysteem in dit stadium visueel nog niet aangepast worden. De webshop uitstraling bleef dus, ondanks dat TSO vooral een fysieke winkel is. Door bestaande teksten meer persoonlijk te maken, krijgen klanten een beter beeld van de fietsenzaak.

Nadruk

Op de thuispagina is met tekst de nadruk gelegd op de ervaring, betrouwbaarheid en het grote assortiment. Onderliggende pagina’s zijn SEO geoptimaliseerd op relevante en lokale zoektermen, zodat de goede naam die TSO offline heeft opgebouwd ook online terugkomt. Met als doel om webstek bezoekers uiteindelijk in de winkel te mogen begroeten.

Resultaat

Allereerst wordt het verhaal van TSO door het webrecept beter voor het voetlicht gebracht. Dat zorgt bij bestaande klanten voor herkenning, waardoor hun band met TSO sterker wordt. Dankzij SEO bereikt de verbeterde website meer mogelijke klanten die bovendien een beter beeld krijgen van TSO dan voorheen.

Ga naar de website van TSO Fietsen om het resultaat te bekijken.

ongewikkeld

Contact